niedziela, 24 maja 2020

Bookshelf Tour 2020 part III

Krok po kroku dobrnęliśmy do finału. Dziś trzecia odsłona myszkowania po pólkach.  Kolejny miszmasz trochę fantastyki, trochę beletrystyki, kilka książek podróżniczych i pozycji które po prostu upakowałem bez jakiegokolwiek sensu. 


Po lewej stronie od góry mały kącik DVD z filmami i serialami po które najczęściej sięgam: Gra o Tron, Władca pierścienia, Alternatywy 4 i Kompania braci. Poniżej stare gry na konsole Xboox 360 z moimi trzema kultowymi produkcjami: Wiedzmin 2, Fallout 3 i Drago Age Początek.  Na samym dole usadowiłem książki o problematyce religijnej. Mity Greckie Roberta Graves'a stoją grzecznie obok Biblii, Mitologi Nordyckiej Neila Gaimana i Mitologi Słowian Aleksandra Gieysztora.
Spoglądając na prawą stronę widzimy stary mebel upchnięty miedzy ścianę a komodę. Górna pólka to fantastka: sześć tomów cyklu Wiedźmińskiego Andrzeja Sapkowskiego,  trzy tomy cyklu Husyckiego tego samego autora, Pan Lodowego Ogrodu (brakuje mi czwartej części posiadanej w wersji elektronicznej) Jarosława Grzędowicza i Władca Pierścienia J.R.R Tolkiena (w tłumaczeniu Jerzego Łozińskiego wpis o tym tutaj). Półka niżej to rewelacyjna autobiografia Janusza Głowackiego Z głowy, Kazika Staszewskiego Idę tam gdzie idę i Jak zostałem pisarzem Andrzeja Stasiuka. Jest tu Jerzy Pilch ze swoimi Dziennikami i zbiorem felietonów Tezy o głupocie, piciu i umieraniu. Nieco na końcu upchnąłem Sto lat samotności Gabriela García Márqueza. Stopień niżej to już zawrót głowy. Świetny komiks o holokauście Mause (popełniony wpis w tym miejscu)  Art'a Spiegelman'a, kultowy dla mnie Świat Zofii (moja córa odziedziczyła imię po bohaterce) Josteina Garder'a i moje pierwsze spotkanie z Nickiem Hornby (posiadam też wersje oryginalną) Futbolowa gorączka. Pólka tuż przy ziemi to kultowe komiksy nieżyjącego już rysownika Bogusłąwa Polcha Ekspedycja i Funky Koval,. Obok bardzo ważny dla mnie Tytus, Romek i A'tomek księga Zero Henryka Chmielewskiego i Kaiko i Koko w kosmosie Janusza Christy w których zaczytywałem się w dzieciństwie. Jest tu upchnięty Kubuś Puchatek A. A. Milne  i Bracia Lwie Serce Astrid Lindgren wzruszająca historia dwóch braci którzy oddają za siebie życie. Pewnie jeszcze kilka książek mógłby wymienić w szczególności Terrego Prratcheta z cyklu Świat Dysku i kultowych dla mojego pokolenia dzienników Ariana Mola: Czas Cappuccino i Broń masowej zagłady Sue Townsend komentujących świat przełomu wieków. Kończę i zapraszam na klip poniżej ze wszystkimi książkami. 


Dobrnęliśmy do końca, na upartego kilka półek z książkami ma w posiadaniu córka, a także swoje dwie półki ma małżonka. Od kilku lat najczęściej kupuje książki formacie cyfrowym korzystając z Nooka (popełniłem na ten temat wpis w tym miejscu) i od ponad trzech lat z Kindla, gdzie spokojnie doliczyłbym się ponad setki pozycji. Nie przedłużam, kończę, pozdrawiam i zapraszam do innych wpisów. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz