sobota, 23 maja 2020

Bookshelf Tour 2020 part II

Wczoraj pokazałem wam książki z mojej dziupli w której najczęściej siedzę i czytam. Dziś zapraszam do salonu i półek przy oknie. Podobnie jak poprzednio wprowadzając pewną logikę nie uniknąłem małego chaosu. Kącik przy oknie to takie miejsce gdzie można wyszperać szeroko pojętą literaturę faktu.



Górna półka to przede wszystkim dział sportowy. Biografie: Maradony, Cruyff'a, Deyny, Pele, Ibrahimovicza, Kowalczyka, Ancelottiego, Brychczego czy też Najlepszego trenera na świecie Jacka Gmocha. Kilka pozycji na temat Legii Warszawa i biografia katalońskiego klubu piłkarskiego: Barca, życie, pasja, ludzie gdzie piłka to tylko pretekst do rozważań na temat tożsamości regionu.
Stopień niżej to przepięknie ilustrowane przewodniki wydawnictwa DK. Uzbierało się tego ponad dziesięć sztuk. Druga połowa półki to reportaże gdzie króluje przede wszystkim Ryszard Kapuściński ze swoim Imperium, Hebanem i Podróżami z Herodotem. W sumie naliczyłem się ośmiu książek jego autorstwa i dwóch biografii, a jeszcze na pewno kolekcja wzbogaci się o Szachinszacha czytanego już przeze mnie kilkukrotnie (pożyczony a potem zakupiony  w wersji elektronicznej). Nie zabrakło tu również Mariusza Szczygła z kultowym Gottlandem i nagrodzonym statuetką NIKE zbiorem Nie ma. Chciałbym tu jeszcze wspomnieć o relacji z wyprawy na najwyższą górę świata autorstwa Jona Krakauer'a Wszystko za Everest na której podstawie kilka lat temu nakręcono film.
Pólka niżej to moje małe królestwo kuchni i fotografii. Jeżeli chodzi o kulinaria rządzi tu Jamie Oliver z zakupionym kilka lat temu Save with Jamie, mam tu też chińską kuchnię proponowaną przez brytyjskiego celebryte Gok Wan'a Gok cooks Chinese i polski must have Szkoła gotowania Marka Łebkowskiego znanego fotografa który zamienił aparat na sztućce. Kolejne pozycje to album agencji Magnum Magnum Revolution 65 years fighting for freedom, Krzysztofa Millera Fotografie które nie zmieniły świata i biografia Tadeusza Rolke Moja namiętność. Do tego kilka podręczników o fotografii i można kończyć. Poniżej zapraszam na krótki klip ze wszystkimi pozycjami.


Dziękuje bardzo za czas spędzony ze mną i zapraszam juto na kolejny Bookshelf tour, tym razem po literaturze pięknej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz