piątek, 22 maja 2020

Bookshelf Tour 2020 part I

Witam, wymyśliłem sobie wczoraj taki mały challenge. Pandemia powoli wygasa i nie wiadomo jak długo będziemy jeszcze w domu, postanowiłem wiec zrobić Bookshelf Tour. Podzieliłem go na trzy części bo i książki jakie posiadam są rozproszone po całym domu. Dzisiaj odsłona pierwsza z naszego pokoju gościnnego, gdzie trzymam swoje szpargały z małym biurkiem przy oknie.


Na to miejsce było kilka pomysłów. Początkowo był to składzik na nasze rzeczy taka mała rupieciarnia, z czasem wstawiliśmy łóżko, biurko i dokupiliśmy kolejne półki o których wspominałem we wpisie Camera shelf tour. W chwili obecnej gdy nie ma gości jest to taka moja dziupla, gdzie chowam się przed moimi dziewczynami. Książki jakie tu mam to raczej taki miszmasz sentymentu, zainteresowań i pracy. Górna pólka to pozycje związane z moimi czasami studenckimi: Historia myśli socjologicznej Jerzego Szackiego, Zaproszenie do socjologi Petera Berger'a, Człowiek istota społeczna Eliota Aronsona itp. Odnajdziemy tam książki z których korzystałem pisząc swoją prace magisterską. Dwie pozycje Jerzego Szyłaka, które są takim białym krukiem wydanym w nakładzie około 1000 sztuk, Komiks: świat przerysowany i Poetyka komiksu, warstwa ikoniczna i językowa. Ciekawą pozycją jest również Miękkie ostrze Paula Levinsona  o historii środków przekazu. Poniżej to pólka nonfiction z wielkim tomiszczem Normana Daviesa Europa. Na tej samej półce umieściłem siedem pozycji Wojciecha Jagielskiego, który obok Ryszarda Kapuścińskiego jest najbliższy  mojemu sercu. Modlitwa o deszcz i Dobre miejsce do umierania to kamienie milowe mojej fascynacji tym reportażystą. Na niemal końcu tej półki przycupną Dziennik motocyklowy Ernest Che Guevery do którego mam sentyment i bardzo mieszane uczucia.
Koleina pólka już w nieco innym miejscu to książki do których najczęściej zaglądam. Mam tu książki które właśnie teraz czytam i te potrzebne do pracy z Master Chef Kitchen Bible na czele. Poniżej krótki klip z wszystkimi książkami z mojej dziupli. Zapraszam.


Mam nadzieje że wpis kogoś zainteresował. Jutro kolejna odsłona bookshelf tour z mojego salonu. Serdecznie zapraszam i pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz