środa, 25 grudnia 2019

Pod choinką

Święta Bożego Narodzenia Anno Domini 2019 powoli dobiegają końca aby zadośćuczynić tradycji chwiałbym pochwalić się  co takiego odnalazłem w tym roku pod swoją choinką.


Dwie pierwsze pozycję dotarły do mnie dzień przed wigilią Bożego Narodzenia i jakże by inaczej powiązane są z moim hobby fotografią:

- Tadeusz Rolke. Moja namiętność. - Małgorzata Purzyńska, Tadeusz Rolke
Biografia, aotobiografia czy raczej wywiad rzeka jednego z najbardziej znanych polskich fotografów. Na mojej mikołajowej liście już po raz trzeci wreszcie do mnie dotarła. 

- O fotografii -   Susan Sontag
Wybitna amerykańska intelektualistka bada znaczenie i funkcję fotografii we współczesnym świecie. Czym w swej istocie jest fotografia? Jakie są jej związki z malarstwem i sztuką? Jak zjawisko fotografii zmieniło nasz sposób postrzegania świata? W jakim stopniu fotografia interpretuje rzeczywistość? Jaka jest relacja między fotografem i obiektem oraz między zdjęciem a patrzącym? Na czym polega współczesny heroizm widzenia? Z jakich powodów sięgamy po aparat fotograficzny?

Zanim przejdę do kolejnych dwóch książek muszę pochwalić się moim nowym-starym analogowym aparatem Pentax MX który w również znalazł się pod choinką. Oj będzie się działo w przyszłym roku już zakupiłem kilka rolek filmu 35mm. Wracajmy do książek:

- Taste of the world - Beverly Le Blanc
Książka zawiera sto wybranych dań reprezentujących największe miasta świata. Bardzo ciekawa pozycja dla amatora podróży i kuchni.

- SerotoninaMichel Houellebecq
Najnowsza powieść Michela Houellebecqa, najsłynniejszego żyjącego francuskiego pisarza, kontestatora i uważnego krytyka kultury zachodniej. Kilka lat temu czytałem Uległość i Cząstki elementarne, które na długi czas utkwiły mi w pamięci.

... to na tyle a ja ze swojej strony wszystkim zabłąkanym na moim blogu życzę: Szczęśliwych i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i wora książek pod choinką...:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz