piątek, 12 marca 2021

Book haul

Stał się mały cud. Kilka tygodni temu dostałem wiadomość z amazon.com o anulowaniu transakcji, w zawiasku z pandemią nie mogli dostarczyć do mnie zamówionych książek, przeproszono mnie i oddano pieniądze. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy kilka dni temu dotarła do mnie jedna z zamówionych pozycji. Na mej twarzy zawitał uśmiech, tym większy, że zwrócone fundusze przeznaczyłem na kilka ebooków o których będzie dzisiaj.


- Strona Świata - Wojciech Jagielski

Zbiór felietonów, tekstów publikowanych na łamach  Tygodnika Powszechnego dotyczących tak zwanego trzeciego świata, miejsc na peryferiach znanych nam miejsc. Mam wrażenie, że powoli Wojciech Jagielski staje się takim współczesnym Ryszardem Kapuścińskim komentującym wydarzenia które mają wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. 

- Dary bogów - Witold Jabłoński

Czternaście opowieści o pradawnych czasach, gdy światy bogów i ludzi stanowiły jedność. Kiedy bogowie ciskali pioruny, rusałki tańczyły w księżycowym blasku, a krwiożercze zmory i wilkołaki pustoszyły ludzkie siedliska. Żaden śmiertelnik nie mógł być świadkiem tych zdarzeń. Nieśmiertelni przekazali opowieści o tych dniach najstarszym ludziom, a dziadowie i ojcowie swoim synom i wnukom. Powtarzane z ust do ust, z pokolenia na pokolenie, przetrwały do dziś. Brzmi ciekawie.

27 śmierci Toby’ego Obeda - Joanna Gierak-Onoszko

Kanada jakiej nie znamy, z mroczną historią w tle związaną z rdzenna ludnością kraju. Książka nominowana do zeszłorocznej Nike, wyróżniona nagrodą publiczności. Mam nadzieje, że uda mi się wygospodarować trochę czasu i przeczytać.

Piknik na skraju drogi - Arkadij Strugacki, Borys Strugacki

Wstyd sie przyznać, ale jeszcze nie czytałem tego klasycznego dzieła braci Strugackich, będzie okazja wysłuchać audiobooka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz